Pedagog
Marzena Raźniewska-Nalepa
„Istnieje dwojaka szczodrobliwość; jedna spieszy z pomocą materialną; druga polega na oddawaniu osobistych usług i często jest o wiele szlachetniejsza i znacznie hojniej świadczona”
ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO GDY:
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić. |
ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO
Podstawowa rola pedagoga szkolnego to przede wszystkim analiza sytuacji wychowawczej w szkole. Obszary działania pedagoga szkolnego obejmują w zasadzie wszystkie płaszczyzny szkolnego życia.
Zadania pedagoga szkolnego:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Godziny pracy pedagoga: | Kontakt z pedagogiem: | |
poniedziałek: | 9.00 – 13.00 | Marzena Raźniewska-Nalepa |
wtorek: | 10.30 – 15.30 | tel.(67)210-93-55 |
środa: | 9.00 – 14.00 | tel./fax (67)212-34-01 |
czwartek: | 9.00 – 13.00 | e-mail: m.razniewska-nalepa@zsg.pila.pl |
piątek: | 9.00 – 13.00 |
Środki psychoaktywne zobacz
Uzależnienia behawioralne zobacz
Instytucje pomocowe zobacz.
Stres pod kontrolą zobacz.